Filmtips.

2010-03-08 12:21:42 Filmtips 1 kommentarer.

De filmer som är markerade med  är rekommenderade.

 The forgotten
(thriller, 2004, med bl.a. Julianne Moore). Bra film, indeed. Jag gillar det här temat med att leka och trixa med folks minnen, sådana filmer går ofta hem hos mig. Spännande, och trots de övernaturliga delarna, som lätt kunde ha förstört hela filmen, så har jag inget att klaga på! [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Shall we dance?
(romantisk komedi, 2004, med bl.a. Richard Gere och Jennifer Lopez). Ganska mysig, halvbra film. Kärlek, dans och "så levde de lyckliga..." i stort sett. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The hitcher (action/thriller, 1986). Sådär, ganska tråkig faktiskt. Skådespelet kändes ibland lite väl framtvingat. Vill man se den så föreslår jag att man ser den nya från 2007, som i alla fall är snäppet bättre. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Drag me to hell (skräck, 2009, med bl.a. Justin Long). Sjukt obehaglig film! Jag, som inte är särskilt lättskrämd alls när det gäller filmer, var tvungen att titta bort ibland och gömma mig lite i täcket. Jag är glad att jag hade sällskap, för annars hade jag nog inte ens vågat se klart den, haha.. Självklart tycker jag då att den är sevärd, eftersom den lyckades skrämma mig. Ett stort, stort plus för denna film! Love it, en lyckad skräckfilm, äntligen. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Angus, thongs and perfect snogging (komedi/drama, 2008). Kände mig lite för gammal för denna filmen egentligen, men den var så härligt barnsligt lättsam, en riktig tjejfilm (för de runt 12 år, plus minus 3 år kanske). Ibland får man ta fram barnet i sig och se på sådana här filmer! :) Dessutom så var killarna i filmen sjukt snygga, ehe. [Klicka här för att läsa mer om filmen]




Kommentarer
Davinski skrev:

Drag me to hell var ju otroligt kass? Det är ju bara en jävligt skum och ful tant hela tiden.. Förstår inte hur folk kan tycka den är bra/läskig, men men :)

2010-03-08 14:57:41





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0