Filmtips.

2010-01-19 11:57:25 Filmtips 0 kommentarer.

Filmer markerade med ett  är de jag rekommenderar.

Camp rock (familjefilm, 2008, med bl.a. Joe Jonas). Härlig film! Visst, lite småbarnslig, men den fick mig att skratta några gånger, så det är jag nöjd med. I like. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Staying alive (musik/dansfilm, 1983, med bl.a. John Travolta). Riktigt bra! Vad jag inte visste om var att det är en uppföljare till "saturday night fever", som jag inte har sett. Haha. Ska ta och se den också, för vad jag har hört är att det här ska vara en dålig uppföljare till den (dålig håller jag inte med om att den var). Om jag gillade den här så kommer jag väl älska den första? Musik/dansfilmer är bra. John Travolta gör rollen som Tony bra. Filmen var bra. End of story. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Sexual intelligence (dokumentär, 2005, med bl.a. Kim Cattral). En riktigt, riktigt bra dokumentär. Jag och Rasmus var rädda, när vi hyrde den, att vi skulle få nåt porrfilmsaktigt skit med en massa nonsens. Haha, så blev det ju dock inte. Det tas upp en hel del bra, intressanta saker i filmen. Konstiga saker. Roliga saker. Jag lärde mig till och med en del nya saker. Jag rekommenderar verkligen denna film, den är sevärd! [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Footloose (musik/dansfilm, 1984, med bl.a. Kevin Bacon). Ganska medelmåttig film, med en del medryckande musik och härlig dans. Over all så skulle jag säga att den är bra, lättsam. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Once (drama, 2007). Att det skulle vara en kärlekshistoria missade jag helt... haha. Däremot så var det något annat jag fastnade för i filmen, kan inte riktigt sätta fingret på vad. Musiken förstås, den kan jag inte låta bli att älska! Har man inte sett den så tycker jag att man ska se den. Om inte annat, se den för musikens skull. Gör det! [Klicka här för att läsa mer om filmen]

My left foot (drama, 1989). Verklighetsbaserad film med bra budskap. Filmen, för mig, var lite seg och en aning tråkig. Å andra sidan så var den stundvis ganska gripande också. [Klicka här för att läsa mer om filmen]




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0