Filmtips.

2010-02-21 16:17:04 Filmtips 3 kommentarer.

Filmer markerade med ett  är rekommenderade.

 The proposal (romantisk komedi, 2009, med bl.a. Sandra Bullock). Så härlig film! Verkligen, verkligen en feel-good-film som både fick mig att småle och skratta flera gånger. I like! Den är något utöver de vanliga komedierna. Att man kunde lista ut slutet innan man ens börjat se filmen störde mig inte det minsta, den var, för mig, sevärd ändå. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Hachiko: a dog's story (drama, 2009, med bl.a. Richard Gere). Verklighetsbaserad film om bandet mellan människa och hund. Mysig, gripande och sorglig. Den var väldigt bra faktiskt, men det är nog mer en film för hundmänniskor eftersom man förstår den på ett annat sätt då. Nåja, lite tårögd blev jag allt. Over all så tyckte jag om den. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The ex (komedi, 2006, med bl.a. Zach Braff, Amanda Peet och Jason Bateman). Inte särskilt bra, inte särskilt rolig, inte särskilt sevärd. Ett misslyckat försök till komedi där handlingen mest känns... tragisk. I brist på annat att göra duger den, I guess. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The graduate (klassiker/drama, 1967, med bl.a. Dustin Hoffman). Bra, bra! Och ja, den är väl inte en klassiker utan anledning, of course. :) [Klicka här för att läsa mer om filmen]




Kommentarer
- Moa ♥ [mosiie.blogg.se] skrev:

Sv: Vad fotar du med för kamera? :D

2010-02-21 19:25:40
http://mosiie.blogg.se/



Jasmine skrev:

fin blogg!

allt bra?

2010-02-21 20:22:32
http://wiinkys.blogg.se/



matildaa skrev:

har bara sett "the proposal" och den är superbra!

farmorn eller mormorn eller vad det nu är är klart bäst! :D

2010-02-22 13:24:38
http://matildakristinaa.blogg.se/





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0