Filmtips.

2010-02-10 20:58:55 Filmtips 0 kommentarer.

Lords of dogtown (actiondrama, 2005, med bl.a. Heath Ledger). Helt okej film. Lite svår att komma in i dock, sa något i stil med "alltså, jag fattar inte vad den handlar om egentligen" efter ungefär halva filmen. Inget direkt mästerverk i mina ögon. Bra skådespelarinsatser däremot, och ett + för att den är baserad på verkliga händelser och verkliga personer. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

My best friend's girl (komedi, 2008, med bl.a. Kate Hudson, Dane Cook och Jason Biggs). För lång! Komedier ska inte vara nästan två timmar långa, det behövs inte tusen detaljer för att ta sig igenom en inte-alltför-rolig-men-slappt-att-se-på-ändå-film. Själva handlingen var smått tragisk också, hu. Inte riktigt min grej. Den dög att se, men sticker inte ut ur mängden direkt. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Pigs (komedi, 2007). Above average för att vara en komedi. Inte fullt så förutsägbar som de brukar vara. I like it! För en gångs skull en komedi som jag kunde småskratta lite åt ibland. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Rekommenderar ingen den här gången.




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0