Filmtips.

2010-04-12 15:52:16 Filmtips 2 kommentarer.

Filmer markerade med ett  är rekommenderade.

Altered
(rysare, 2006). Jag gillar inte filmer med zombies och jag gillar inte filmer med aliens. Slutsats: jag gillar inte den här filmen. Tyckte faktiskt inte alls att det var mycket att se, nej. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The final (skräck, 2010). Big no-no! Med rätt skådespelare, rätt regissör och ett bättre utformat manus kunde det ha varit en riktigt läskig film... Vad vi istället får se är uselt skådespeleri och många skriptafel (har folk dött så kan man väl hålla koll så att man inte tar med dem i nästa scen levande?!). Det är synd att det blev så fel, för temat på filmen är egentligen väldigt obehagligt. De utstötta på skolan, de man aldrig märker av, som tar sin hämnd. Jag har inga problem att se att det skulle kunna hända i verkligheten. Som sagt, synd att det blev så fel, för det här är inte ens lite sevärt. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

 Awake (thriller/drama, 2007, med bl.a. Hayden Christensen och Jessica Alba). Så bra! Hemskt obehaglig när man tänker på att det finns sanning bakom filmen, eller ja, en gnutta i alla fall. Att folk kan vara vakna under operationer utan att det märks. Hu. Filmen var spännande och hade en del oväntade vändningar, jag gillar den starkt. :) [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The chumscrubber [svensk titel: painkiller] (svart komedi, 2005). Sjuk film, helt urflippad verkligen. Kan nog inte påstå att jag gillade den, det var lite för skruvat för min del, men den bjöd på en del skratt ändå. Har man ett öppet sinne och inte förväntar sig alltför mycket av filmen så kan man nog bli positivt överraskad ändå, den är ju inte dålig rakt igenom. Lite svår att greppa bara. ;) Å andra sidan skulle den säkert vara skitkul om man var hög, haha. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Crazy eights (skräck, 2006). Skitfilm. Händelselös och några tafatta försök till att göra den läskig... Verkligen ingen film jag lägger på minnet, då jag var uttråkad från början till slut. [Klicka här för att läsa mer om filmen]




Kommentarer
emma skrev:

gud vilken härlig blogg du har !

2010-04-12 16:04:02
http://kemma.blogg.se/



ida skrev:

Låter som bra filmer :D

2010-04-13 09:36:16
http://idaveintie.blogg.se/





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0