Tillbaka till filmvärlden, so to speak.

2009-10-16 01:09:12 Vardag 3 kommentarer.

Jag verkar ha fått tillbaka mitt intresse för filmtittande verkar det som. Var ju trött på det där ett tag, men nu är jag i full gång igen! Det är otur att det kostar att hyra och att internet är segt bara, annars skulle man nog inte se så mycket av mig. Haha. Nej då, riktigt så illa är det nog inte. Sedan sist jag nämnde någon film har jag bara lyckats kolla på fyra nya, den här veckan alltså.

Wishcraft
(rysare, 2001) var inte så överdrivet bra faktiskt, den gick att ta sig igenom men jag vet inte.. Nja. Whisper (thriller, 2007) var däremot bra! Smått obehaglig sådär. Lite förutsägbar, dock. Barnhemmet (Spansk thriller, 2007) har man ju hört att den ska vara så otroligt bra, and guess what... det var den också! :) Jag blev verkligen positivt överraskad. Ni som inte än har sett den bör göra det, trots att den är på spanska, för den är verkligen riktigt bra! Lovar. Jag som inte brukar bli rädd för skräckisar blev faktiskt lite småskraj vissa stunder, måste jag erkänna.. haha. White noise (Thriller, 2005) var, precis som wishcraft, lite medelmåttig. Kändes utdraget och segt, tyckte jag. Rasmus tyckte dock att den var bra, så jag kan ha fel, men det hände inte så mycket i filmen. Tanken bakom filmen var nog bra, men slutresultatet.. inte lika bra. Nej, jag försöker inte säga att den var dålig, för det var den inte direkt. Bara seg, men helt ok annars.

Någon som har tips på bra filmer? :)


Mjau.





Kommentarer
Davinski skrev:

Om du inte har sett 'The Prestige', så se den. Riktigt bra film! En thriller tror jag.



Annars 'The Hitcher', någon typ av skräck som bara är superskön! Saw-filmerna är mer än värda att nämna också, men dom har du nog sett redan :)



Har sett så många riktigt bra filmer, men inte fan kommer man ihåg namnet på dom..

2009-10-16 02:31:41



Jenny skrev:

Ingen film, men Mysteriet på Greveholm är ju bäst =)

2009-10-16 11:18:43



MainaX skrev:

Step Brothers, ett måste om du inte sett. Jag lovar du kommer inte ångra att du såg den om du ser den ;D

2009-10-18 16:01:44





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0