It's not fair and it's really not okay.

2009-06-29 12:51:14 Vardag 0 kommentarer.

Jag tycker inte om när folk frågar hur gammal man är, speciellt inte när man inte är beredd på det. Jag får alltid en förvånad min och måste tänka efter en stund innan jag kan svara, som om jag inte ens vet hur gammal jag är? Haha, pinsamt. Busschauffören såg lite frågande ut igår faktiskt, men jag kan väl inte rå för att jag är en halvsenil sjuttonåring, va?

I helgen var jag med Rasmus, åkte ut till Näs i fredags och hem i söndags. I lördags tältade vi med några av hans vänner (Filip, Erik och Aron) i djupvik, vilket var ganska kul förutom just det där att vi tältade och det var fullt med mygg. Jag hatar att tälta, haha, det är förjävligt. Det var inte lite mygg heller, verkligen äckligt mycket! Usch. Har försökt räkna mina myggbett och kommer upp i ungefär 20 st, men sen så är det fler på samma ställen så jag kan ha missat några. Det är inte bra alls faktiskt, eftersom jag är allergisk mot myggbett. Känner att jag ser ut som ett mongo med alla mina gigantiska myggbett, haha. Anyway, ju senare det blev desto mindre märkte vi av myggen, kanske för att dom försvann eller kanske pga alkoholen. Vem vet. Hela kvällen (när att Filip, Aron och Erik äntligen fick upp sitt tält efter att ha försökt i 1½ timme) satt vi och hällde i oss öl, lyssnade på musik, pratade och försökte spela The Frog (som är ett ölspel, för er som inte visste). Vi kom i säng runt klockan 3, men jag och Rasmus somnade inte förrän senare, och vaknade sen vid klockan 9 igen. Då fanns det ju ingen chans att somna om igen med typ tusen grader varmt i tältet så det var bara att gå upp och vänta på att få åka därifrån. Däremot så hade vi världens otur, för bara några minuter innan vi ska åka kommer folk och skäller på oss. Först en gubbe som var arg för att vi tydligen hade förstört hans båt, sen strax efter det kommer en gubbe som gnäller över att vi lånat hans bänk. Hade vi åkt en halvtimme tidigare så hade vi klarat oss undan skiten, men icke. Jaja, man lär sig av sina misstag. ;) När jag och Rasmus kom hem till honom igen åt vi lite, sen la vi oss och myste i sängen och sov någon timme eller så. Puss på det <3

Trots att jag inte ville åka till honom i helgen egentligen så blev det en ganska mysig helg, och jag tror han är tacksam över att jag åkte dit och att jag gick med på att tälta. Det var ju för hans skull. (Och tack till Ralle som var snäll och lyssnade på mitt gnäll när jag var ledsen, du är bäst!)

Nu börjar Marie bli otålig, så jag får väl skynda mig att göra mig iordning och gå och leka med henne.


Mjau.




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0