Film!

2009-07-16 21:02:07 Vardag 0 kommentarer.

Antar att jag ska skriva in filmtipsen här nu (vilka filmer jag kollat på, alltså)... Det är över en månad sedan Ralle klagade på att jag inte hade gjort det än. Jag var riktigt lat förra månaden, så jag får mer att skriva in den här gången. GÄSP.

Jaja, för månaden Maj:
♣ Creep show - Seg! Den var jättesvår att ta sig igenom så man fick tvinga sig själv att se klart den typ...
♣ The wackness - Han som spelar Shapiro ser grymt bra ut, men filmen i övrigt är också skitbra ;)
♣ John Tucker must die - Bättre än förväntat! Den var inte helt så typisk som high school-filmer brukar vara.
♣ I'm not there - Se den inte. Den är inte värd det. Den är snyggt gjord, men å andra sidan så förstår man ju inget av filmen, så som sagt, slösa inte tid på den.
♣ No reservations (kärlek på menyn) - Första halvan är deperimerande, men andra halvan av filmen är underbar! Klart godkänd.
♣ Black christmas (2006) - Sådär halvtråkig, typisk och långdragen som man kan förvänta sig att en skräckfilm ska vara.
♣ Stardust - Bra. Inte överdrivet bra, men bra. :)
♣ Supersize me - För att vara en dokumentär så är den bra. Intressant och så, men äcklig.
♣ Mr. Magorium's wonder emporium (den magiska leksaksaffären) - Helt underbar film! Den är söt och.. Jättebra! Jag gillar den verkligen.
 Superhero movie - Jag förväntade mig inte så mycket av den här, den har dålig humor och är lite halvskum sådär som man tror att den ska vara.
Patrik 1,5 - Vissa delar är helt okej, men filmen i största allmänhet var inte särskilt bra.
The eye - Den är bra, men inte så hemskt läskig förutom i början där man hoppar till en gång. Eller två.
The strangers - Eftersom människor som bär masker är läskigt så borde filmen varit det, men icke. Den är bara skum och lite halvseg.
X-men - Nej? Dåliga repliker och tråkig handling. Å andra sidan så har jag hört att första filmen är den dåligaste?

...
och för Juni:
Madagaskar 2 - Ettan är både bättre och roligare, men den här funkar också.
XX/XY - Jag hatar slutet. Resten av filmen duger väl. Kanske.
Rocky - Asbra! Lite störande att man måste se tvåan för att fatta slutet av ettan bara. Men man måste gilla den, man bara måste.

Kom gärna med egna åsikter om filmerna ifall ni har sett dom, eller tips på andra filmer! :)


Mjau.




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0