Tog mig tre timmar att skriva, tar er tre minuter att läsa.

2009-10-28 18:50:55 Vardag 1 kommentarer.

Som utlovat ska jag nämna vilka filmer jag och Rasmus kollade på under lovet... De markerade med en * framför är de filmer jag rekommenderar.
The women (komedi, 2008, med bl.a. Meg Ryan, Bette Midler, Jada Pinkett-Smith och Eva Mendes). Står på framsidan av filmen att den kan slå Sex and the City på alla tänkbara sätt, men det är bullshit. Filmen är bara en SatC-wannabe, få inte för er något annat. Den var helt okej däremot, en riktig chick flick.
* Devil's chair (skräck, 2006). Originell, jag älskar sättet den är gjord på! Overkliga monster och sånt kanske inte är mycket att hurra för, men jag fastnade för filmen. Sevärd, jag rekommenderar den!
The hitcher (thriller, 2007, med bl.a. Sophia Bush). Kändes mer som action än thriller, funkar att kolla på, men inte särskilt speciell. Remake på den gamla filmen liftaren, så en vild gissning är att man ska satsa på att se originalet istället? Jag har själv inte sett den, så ni får rätta mig om jag har fel. (Och påminn mig att jag ska se originalet någon gång! :))
Farce of the penguins (komedi, 2007). Bla, bla, bla, blä. Så fult och inte roligt. Min kära pojkvän tyckte att den var skitkul, så om du är en kille med kiss- och bajshumor så kan du ju roa dig med den här filmen... Så värdelöst.
Pulse (rysare, 2006). Medelmåttig, en i mängden bland alla andra skräckisar. Duger att kolla på.
* Burn after reading (thrillerkomedi, 2008, med bl.a. Brad Pitt och George Clooney). Tummen upp! Riktigt bra, en komedi som faktiskt är rolig. Brad Pitts roll måste man ju bara skratta åt! Rekommenderad. Se den. :)
Prom night (skräck, 2008). Ännu en film i mängden, I guess. Kändes seg innan "skräcken" kom igång, det var mycket gullande och hurra för avgångsbalen i början. Sen blev den bättre, däremot. Så ja, den duger att kolla på.
Hide and seek (thriller, 2005, med bl.a. Dakota Fanning och Robert De Niro). Oh, my, god, så tråkig! Började helt okej, men nej... jag gäspade, kollade upp i taket och väntade på att den skulle ta slut.
* * The life of David Gale (thriller, 2003, med bl.a. Kevin Spacey och Kate Winslet). Jag rekommenderar den här filmen flera gånger om. Se den, se den, se den! Jag ger er smisk om ni vägrar. Den är otroligt bra! Slutet är oväntat och hemskt, men det var pricken över i:t. Säger det igen, se den!
* The aviator (drama, 2004, med bl.a. Leonardo DiCaprio och Cate Blanchett). Den var inte överdrivet speciell, men den var bra! 2 timmar och 43 minuter värda att se.

När man ser många filmer flyter det mesta ihop, de flesta känns likadana... Som Tubbe sa: "Jag har sett bla-bla-bla-filmerna och jag kommer inte ihåg vilken som var vilken och vad som hände i vad, men det var i alla fall någon som var bra tror jag :)."


Mjau. ♥





Kommentarer
Davinski skrev:

The Hitcher är ju skitbra! Sean Bean är ju superskön!



Annars kan jag tipsa om Paranormal Activity, och Saw 6. Fast dom har du säkert redan koll på? ;)

2009-10-28 19:07:26





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0