Breaking us down with your lies, lies, lies... when will you learn?

2010-03-25 18:02:41 Vardag 9 kommentarer.



Jag vet att du är ledsen, jag är ledsen med,
för allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde va
"Jag vet att du är ledsen, jag är ledsen med,
för allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde vara."

Bild från i somras. Jag är sådär härligt jätteblond och Rasmus är sådär äckligt jävla snygg. Vi var nykära, inte så lite heller, och kunde inte hålla tassarna borta från varandra över huvud taget på hela sommaren. Gulligt. Bra. Helt jävla underbart. Som det ska vara.

Det skulle alltid vara så.

Jag har svårt att erkänna att det inte är så bra mellan oss. Men nu gör jag det, för min skull, och här är beviset som jag ska kolla tillbaka på om dagar, veckor och månader. Folk säger att det är viktigt att erkänna när man vet att man gjort fel, och det är det nog. Väldigt viktigt. Men, mitt i allt fokuserande på att erkänna mina fel glömde jag bort att stå upp för mig själv när jag inte hade gjort fel. Jag glömde bort att tro på mig själv, att inte bara ta emot all skit. Jag glömde bort någonstans på vägen att jag är värd något, att mina tankar och känslor inte är på lek och att de faktiskt är värda att respekteras. Jag måste hitta mig själv igen. Alla dagar är inte solskensdagar, tvärt om nästan, det är riktigt många isiga dagar. Jag vet inte om det är vintern som gör det eller mitt stenhårda hjärta, men det spelar ingen roll. Hur som helst så behöver jag dig, och du behöver mig trots att du ofta kan vara riktigt värdelös på att visa det. Någon dag kommer solen skina igen, fåglar kommer kvittra och det kommer dofta av sommarregn och blommor. Men du måste finnas där för mig, stötta mig och sluta upp med att vända din snygga baksida till så fort det är något. Nej, nu påstår jag inte att jag är helt perfekt, för det har jag väl redan klargjort att jag inte tycker, va. Bevisa att du vill och att vi kan ta oss igenom det här en gång för alla, för du vet att när jag vågar ge mig ut i virrvarret av känslor igen så är det värt det. Våga. Jag ber dig.

Jag älskar dig. ♥




Kommentarer
linnea skrev:

helt grymt bra skrivet förresten. Du är modig!

2010-03-25 20:27:34
http://katinaheldine.blogg.se/



Anonym skrev:

Åh åhh åååh, bilden är så fin! Vill med ha en sådan med mig och min kille! :)

2010-03-25 21:27:46



Felicia Issjö [ F o t o b l o g g ] skrev:

Fint skrivet där.

2010-03-25 22:11:50
http://feelize.blogg.se/



Aroj skrev:

Så fint skrivet. Tungt skrivet. Jag känner igen mig i varje ord från mitt förra förhållande. Det gör ont att läsa. Han och jag klarade inte av det. Jag hoppas ni gör det <3

2010-03-25 23:03:06
http://gamorgeous.blogg.se/



Alexandra skrev:

Älsklingen då. :(

Hoppas allt löser sig.

Puss puss finaste

2010-03-26 00:44:42
http://missypink.blogg.se/



Linnea skrev:

Sv haha det låter bra det :) Absolut, menar det verkligen. Sånt är riktigt svårt att ta upp/prata om. Man vill ju inte att människor ska tro att man inte älskar sin kille längre, och man vill inte höra "men funkar det inte så gör slut" vissa saker måste man ju kämpa med, det kommer ju komma svackor genom hela livet. Visst så finns det ju tidpunkter när det enda rätta kan vara att man går isär men långt ifrån alltid!

2010-03-26 10:27:50
http://katinaheldine.blogg.se/



Linnea skrev:

SV Ja eller hur! Men ibland vill man ju bara prata av sig också, utan att man menar något illa. Då vill man ju inte höra att han är dum i huvudet och att man borde göra slut. Ibland är man själv mer delaktik i bråk än vad man själv vill erkänna också, så känns orättvist om han får all skit. Det har väl kanske inte hänt så hemska grejer i vårt förhållande, vi har bara sjukt svårt för att förstå varandra ibland och han kan göra mig så arg och ledsen ibland. Men jag tycker ändå han är världens bästa och att vi passar grymt bra ihop.



Vet inte vad som hänt i erat förhållande men jag hoppas ni kan lösa det!

2010-03-27 13:10:07
http://katinaheldine.blogg.se/



Aroj skrev:

Jag förstår att det är påfrestande. Har det varit jobbigt länge? Jag och mitt ex valde att gå skilda vägar innan vi blev osams, på det sättet kunde vi fortsätta att vara vänner. Idag är vi bästa vänner som kan prata om andra vi träffar i dagsläget. Kanske väldigt ovanligt. Men vi tror att det kommer bli vi igen, om tio år eller så :) Men det viktigaste tror jag, är att man bryter upp innan man blir osams så man inte förlorar varandra helt. Kram

2010-03-27 14:18:35
http://gamorgeous.blogg.se/



Elkah skrev:

Åhhh... =(

2010-03-27 19:35:04
http://switchit.blogg.se/





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0