Filmtips.

2010-03-12 11:10:48 Filmtips 0 kommentarer.

Filmer markerade med ett  är rekommenderade.

This is it
(dokumentär, 2009, med/om Michael Jackson). Sjukt överskattad film! Sure, lyssnar man på MJ så är det väl en jättebra film. Skulle det komma en liknande om Marilyn Manson så vet jag att jag skulle slänga mig över den, så... Men för övrigt så förstår jag inte varför folk säger att den är så himla bra? Lyssnar man inte på honom så är filmen inget att se. Jag gillade inte MJ innan han dog och till skillnad från resten av befolkningen så tänker jag inte gilla honom nu bara för att han är död. End of story. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Bröllopsfotografen (komedi, 2009, med bl.a. Tuva Novotny, Johannes Brost och Kjell Bergqvist). Bara ännu en halvdan svensk film, en i mängden och absolut inget att hurra för. Nej, jag gillar inte svenska filmer, och denna var ganska tråkig. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

New town killers (action/thriller, 2008). Det började helt okej och fanns en bra idé bakom filmen, men i slutändan blev det ändå mest en utdragen katt- och råttalek som inte roade mig alltför mycket. Hade räckt att göra denna som en kortfilm, tror jag. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

 Make it happen (drama/dans, 2008). Dansfilm, så det säger sig självt att jag tyckte om den. Finns nog ingen härligare genre på film, ehe. Egentligen sticker den väl inte ut särskilt mycket från resten av dansfilmerna som finns, men, måste ses om man gillar den sortens film. Which I do. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

The hills run red (skräck, 2009). Åh, nej, snacka om misslyckat. Läser man vad filmen ska handla om så låter det ju bra, men jag blev sjukt besviken måste jag säga. Inte bra alls, faktiskt. Nej. 





Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0