Filmtips.

2010-01-29 15:03:16 Filmtips 0 kommentarer.

Filmer markerade med ett är de jag rekommenderar.

Unfaithful
(thriller, 2002, med bl.a. Richard Gere). Väldigt bra film, heta scener och en okej handling. Kändes lite överdriven, seg och så efter ungefär halva filmen, men handlingen är ändå trovärd. Kind of. Inte den bästa filmen i sitt slag, men klart godkänd.  [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Rumor has it... (komedi, 2005, med bl.a. Jennifer Aniston och Kevin Costner). Hur många gånger har inte denna film gått på tv? Haha, jag har missat den varje gång. Nu har jag i alla fall sett den, efter mycket om och men. Den var väl helt okej, tycker jag. Utmärker sig inte så mycket från andra komedier kanske, men en något annorlunda handling i alla fall. Småkul. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Tortured (action/thriller, 2008). Riktigt, riktigt bra! Jag fastnade direkt. Bra skådespelarinsatser, bra story. Spännande, överraskande, oförutsägbar (för mig, i alla fall). Satt hela tiden och tänkte "men åh, man fattar ju att det är han... nehej, så var det visst inte. Eller jo, kanske. Eller nej. Jo. Jaha!" Haha. Se den! Like it. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

He's just not that into you (komedi, 2009, med bl.a. Kevin Connolly, Scarlett Johansson, Ginnifer Goodwin, Jennifer Aniston, Drew Barrymore, Ben Affleck och Justin Long). Smårolig, men för långdragen för sitt eget bästa. Den var nog mer irriterande än bra. Haha. Den innehåller dock en del tankeställare och sanningar om hur vi beter oss när vi gillar någon, vilket är ganska roligt, I must say. Duger att se på i alla fall. [Klicka här för att läsa mer om filmen]

Gigli - tough love (actionkomedi, 2003, med bl.a. Ben Affleck och Jennifer Lopez). Denna film har fått otroligt dåliga recensioner, efter tre veckor på bio i USA hade den tagits bort från 97% av alla biografer. Den har även fått pris för sämsta manus, sämsta film, sämsta regi, sämsta skådespelare, sämsta skådespelerska osv. VARFÖR?! Nej, jag har ingen aning. Jag älskade, absolut älskade filmen! Helt underbar, verkligen. Den efterblivna killen, spelad av Justin Barta, gjorde den största delen av filmen. En riktig feel good-film. Åh, gotta have it. Se den for fuck sake, do it! [Klicka här för att läsa mer om filmen]

I hate valentine's day (komedi, 2009, med bl.a. John Corbett). Njaa. Jag hatade hon i huvudrollen, herregud vilken irriterande människa! Kunde knappt koncentrera mig på filmen. Jag ville bara säga åt henne att sluta le så himla mycket och vara way too cheerful. Hon såg nog seriös ut max två gånger i hela filmen. Filmen för övrigt var helt okej, om man inte irriterar ihjäl sig på henne först. Okej handling och John Corbett är skitsnygg. Mjau. [Klicka här för att läsa mer om filmen]




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0