Ny bloggdesign, coming soon. Hopefully.

2009-11-23 12:19:41 Vardag 1 kommentarer.

Jag och Rasmus har suttit hela helgen nästan och filurat på en ny design till min blogg. Ja, en hel design, inte bara en ny header. Kan ni tänka er, jag som har varit för lat för det hur länge som helst. Det går segt, är ju inget proffs på sådant här, men det ska nog bli bra! :) Inget over the top, en ganska enkel design. Dock något mer än det alldeles för enkla jag har nu.

Hur viktig är designen för att man ska läsa bloggen, tror ni? Väldigt viktig, skulle jag nog vilja påstå. Jag kan bläddra igenom 50 bloggar utan att läsa en enda rad, endast för att designen var för tråkig. Första intrycket avgör om man orkar ödsla mer tid på den bloggen, sedan finns det väl en rad andra saker som gör att man fortsätter läsa den. 

Sättet personen skriver på är också otroligt viktigt! "Heeeej bloggen jah orka inte läsa nåns blogg om dem inte kan skriva klokt, lixom de är värkligen as jobbigt! Omg asså. Sär skrivning å fellstavning å allt asså shiit jah blir galen!!!" See my point? Här kommer några riktiga exempel, som jag har hittat på olika bloggar:

• sen ba oj shit ae fy fan
• så himlans äkligt !
• Jag fattaar inte att folk e rädda för sprutan jag är barar rädd för eftereffekten
• bråkade lit me mamma, de rädde ut sej,

Bara jag som inte klarar av bloggar skrivna på det sättet? Usch och hu och blä.




Kommentarer
Morgan skrev:

Fast min blogg är ju awesome:D

2009-11-26 00:11:38
http://bitoklandmofo.blogg.se/





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0