Movies, movies, movies...

2009-11-04 17:22:00 Vardag 1 kommentarer.

Oj, en hel vecka sedan ni fick ett inlägg om film! Nu har jag minsann varit lat, haha. Har dock bara kollat på 6 filmer den senaste veckan, så det är inte så mycket att hurra för. But still. :) Har bestämt mig för att försöka lägga in länkar till alla filmer så att ni enkelt kan kolla vad de handlar om (för jag vet själv att man inte alltid orkar gå in och söka på filmer själv, haha!) Vad tror ni om det? :)

Förresten så är det jobbigt att veta vilket år man ska skriva på filmerna... Baksidan av filmen har ett år, imdb ett annat och discshop ett tredje. Hallå?! Jag brukar dock välja inspelningsåret som står på baksidan av filmen... Kanske ska välja det året den släpptes istället...? Det är bara så mycket lättare att kolla baksidan än att söka efter det. ;) Men nu ska vi inte vara lata här, nej. He-he.

(De markerade med en * är rekommenderade av mig.)
Amusement (skräck, 2009). Helt okej, faktiskt. Det var speciellt en scen jag gillade, mest för att man kände med mördaren där. Haha. Jag är störd, men det var sött, han var lite konstig i huvudet och trodde att det var roligt att se slaktade möss och människor... "It's funny, right? :)" och sedan hans leende när tjejen skrattar med honom. Åh. Så sött. För övrigt så är clowner väldigt obehagliga, så jag låg och spände mig under de scener det var en clown med. Usch.
Final destination (rysare, 2000). Halvkass. Gick att ta sig igenom, men handlingen var inge vidare. Idén var bra; människor som försöker lura döden, och lyckas för ett tag, bla bla bla. Ska inte avslöja för mycket om ni tänker se den. Men den blev lite överdriven och, jag vet inte, den kunde ha gjorts bättre.
* Paranoid park (drama, 2007). Bra! Det enda jag inte gillade var Taylor Momsens (Jennifer) skådespel som var kasst, och de korta scenerna med random skejtare som inte hade något med filmen att göra. Dessutom så var den ganska förvirrande då handlingen hoppade fram och tillbaka hela tiden. Annars var den väldigt bra, om man lyckas hänga med. ;) Ganska hemsk, går rakt in i hjärtat. Jag rekommenderar att ni ser den!
* Lie with me (romantisk drama, 2005). Vissa stunder liknar den mer en porrfilm, haha! Nej, men, bortse från allt det och sätt er i i handlingen - då är den riktigt bra. Den visar hur svårt det kan vara att släppa in någon. Av någon anledning så grät jag i filmen också, inte när någon dog eller så, utan bara för att jag drogs med i handlingen. Inte en film alla skulle gilla tror jag, men jag rekommenderar den ändå! I love it.
Den andra systern Boleyn (drama, 2008, med bl.a. Scarlett Johansson och Natalie Portman). Jodå, den var bra. Lite långdragen dock, men inget som stör överdrivet mycket.
Saw V (thriller, 2008). Det räckte med tre Saw-filmer, vi behöver inte fler! Nu fortsätter man bara se dem för att... ja... bara för att. Filmen är väl ganska bra, om man minns de föregående filmerna. Förutom att det är uttjatat. Mm.

Länkar: Amusement , Final destination , * Paranoid park , * Lie with me , Den andra systern Boleyn , Saw V

Glöm inte att ge mig filmtips också, eller kom med egna tankar om de jag har skrivit upp, gullungar! :)


Mjau.





Kommentarer
Davinski skrev:

Nej hu vad du säger! Saw V är ju en av de bättre! Ettan, tvåan och femman är guld värda, medans trean och fyran inte direkt tillför något nytt. Det är ju just i femman man får reda på skitmycket om storyn, vilken jag tycker är riktigt.. bra helt enkelt.



Jag tipsade om dom förut men jag tipsar igen; Paranormal Activity och Saw VI. Saw VI ska tydligen vara den bästa hittills, så även om du börjar tröttna på serien så måste du bara se den innan du lägger Saw på hyllan. Till skillnad från mig som älskar filmerna och sväljer allt med hull och hår i vilket fall ;).



Paranormal Activity, som sagt.. Den ska tydligen vara den "läskigaste" filmen till dagens datum, en nutidens 'Exorcisten' if you will. Den är filmad på ett speciellt sett, det är karaktärerna i filmen som själva filmar (mycket likt Cloverfield) och får det att kännas som en dokumentär. Det är en film som "really fucks with your mind" för att citera typ alla recensioner av den, och det låter väl härligt med tanke på alla sorgsna försök till rysare nuförtiden.



Jag har inte riktigt vågat sett den än, för jag vet att jag kommer bli mörkrädd ett par veckor efteråt. Så fort jag hör något ljud eller något rör på sig här hemma kommer jag antagligen skita på mig totalt, även då jag vet att det bara är en film. Bli inte lurad av vad som står i början av filmen bara, det står något som att "these events are real" eller något, vilket det inte är. But it sure does put your mood in the right place så att säga..



Båda filmerna har väl i princip börjat gå på bio precis nu i veckorna, så de finns inte att hyra eller ladda ner i någon direkt bra kvalité än. Men jag är väldigt taggad på att se båda, det är väl därför jag tipsar om dom för andra gången nu haha :)



Och ja, jag har antagligen sett för mycket engelska filmer.. Blandar konstant in engelska ord i vad jag skriver, nästan så att jag har börjat tänka på engelska också.



Lyfter på min imaginära hatt

David

2009-11-04 18:40:27





Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0